wtorek, 9 czerwca 2020

DZIEŃ PRZYJACIELA
9 czerwca 2020r.


"Przyjaciele-jedna dusza
w dwóch ciałach"
Arystoteles

Dzień Przyjaciela to idealny pretekst, aby spędzić wspólnie czas lub zrobić bliskiej osobie niespodziankę. W obecnej chwili, gdy nasze kontakty 
z przyjaciółmi nie mogą wyglądać tak jak zwykle, może warto pomyśleć 
nad zrobieniem swojemu przyjacielowi miłej niespodzianki.


Ale kto jest naszym przyjacielem? Jaki powinien być prawdziwy przyjaciel? Znajdźcie odpowiedź,uzupełniając poniższe zadania.

1. Można mu .................................tajemnicę.
2.Zawsze .......................................w potrzebie.
3.Chętnie......................................przybory szkolne.
4............................w rozwiązaniu trudnego zadania.
5.Ma poczucie humoru.Potrafi mnie.........................
6.Gdy jestem smutny,zawsze przyjdzie mnie.........................
7.Nigdy mnie nie ................................Jest prawdomówny.
8.Nie jest................................o moje sukcesy i cieszy się razem ze mną.  

Pod spodem znajduje się wierszyk,który także opowiada o tym,
jaki jest przyjaciel.Przeczytajcie go.

A Frączek "Mój przyjaciel"

Mój przyjaciel daję słowo,
Jest osobą wyjątkową!

Umie robić zamki z piasku,
Po podwórku biega w kasku
I dla innych się naraża
jak policjant albo strażak

Czasem bywa też piratem,
Co na statku ma armatę,
Raz rycerską nosi zbroję,
Innym razem jest kowbojem.

Kiedy się spotkamy w parku,
To podzieli się koparką
I pożyczy mi łopatkę
Lub wiaderko w żółtą kratkę.

Bardzo lubi mleczne krówki
I czerwone ciężarówki,
Piłkę nożną kopie w błocie,
Z kotem ściga się po płocie.

A w kieszonce od spódniczki
Trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo
Jest dziewczynką wyjątkową!

O przyjaciela warto dbać nie tylko w Dzień Przyjaciela. Dlatego proponujemy Wam,żebyście zrobili przyjacielowi niespodziankę. 
Może po prostu napiszcie do niego coś miłego. 
A może sami napiszecie swój własny wierszyk 
dla przyjaciela lub przyjaciółki?
Pochwalcie się i prześlijcie go na adres świetlicy. 
źródło:Printerest.com


„Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają, jak latać.”

Antoine de Saint-Exupéry