piątek, 5 marca 2021

 ROZDMUCHANE FARBY,
CZYLI ALTERNATYWNE MALOWANIE 



Na dzisiejszym spotkaniu świetlicowym tworzyliśmy dmuchane obrazy. Forma takich zajęć stanowi jeden z elementów ćwiczeń logopedycznych poprawiających artykulację dzieci. Bo oprócz wspomnianych na początku ćwiczeń logopedycznych niewątpliwie pobudzona została również wyobraźnia naszych świetliczaków.

 


 

Ponadto poznaliśmy fantastyczną grę kaboom!, 
którą polecamy podczas wczesnej nauki czytania. 
Spójrzcie sami- patyczki laryngologiczne to istny 
hit ostatniego czasu. Zwykłe, drewniane szpatułki kryją 
w sobie niewyczerpane pokłady inspiracji. 
Zerknijcie sami, jak je wykorzystaliśmy.


Z a s a d y  g r y  K A B O O M !

Na patyczkach lub kartonikach piszemy samogłoski lub łączymy zestawy: SAMOGŁOSKA + SYLABA, SYLABA + SYLABA. Wrzucamy wszystkie patyczki do puszki/ kubka (sylabką do dołu). Dzieci kolejno losują patyczek i czytają sylaby. Jeśli gracz wylosuje patyczek z napisem "KABOOM!" musi oddać wszystkie swoje paski do kubka. Fakt iż patyczki z sylabami wracają z powrotem do kubka powoduje, że sylaby powtarzają się, co ułatwia utrwalenie materiału. Dajemy dzieciom 5 minut na grę i ustalamy kto wygrywa po tym czasie, czy ten kto ma najwięcej czy też najmniej patyczków.